Friday, January 28, 2011

بررسي شرايط پناهجويان زن در سوئد و دلايل خروج از ايران، گفتگوي مينوهمتي با نيوشا سلطاني Mino Hemati Interviews Niusha Soltani Asylum seeker in Sweden



Jag hetter Niusha och jag är 17 år jag har en annan sexuall läggning nämligen jag är lesbisk, för denna orsak tortyrde min rektor på skolan och hotade mig varje dag. Min rektor sa till mig att jag var en skamfläck och mina föräldrar skäms över att ha en sådant dotter som jag, hon hotade mig och tvingade mig att spionera över mina vänner och andra elever på skolan , jag har fått nog av henne därför har jag försökt begå självmord i tre omgångar, jag tycker att 2 personer kan älska varandra och dela livet och vänskap, samt kärleken med varandra oavsett kön, men detta är förbjudet i Iran och bestraffas också med döden.
بررسي شرايط پناهجويان زن در سوئد و دلايل خروج از ايران، گفتگوي مينوهمتي با نيوشا سلطاني

No comments:

Post a Comment